پرتال جامعه تفریح و سرگرمی و علم آموزی

پرتال جامعه تفریح و سرگرمی و علم آموزی

پرتال جامعه تفریح و سرگرمی و علم آموزی

پرتال جامعه تفریح و سرگرمی و علم آموزی

با زیبایی های بوشهر آشنا شوید!

چه دلیلی بهتر از دریا برای رفتن به سرزمین بوشهر. شهر کوچک و مثلث شکل بوشهر همه جایش بوی خلیج فارس می دهد. بوی ماهی های تازه و اگر همین روزها که هوا رو به خنکی است، میهمان این شهر باشید، نسیم عصرهای بندر، روح را تازه می کند. اما باید این را هم بپذیرید که دارید به یکی از استان های محروم سفر می کنید و برای رسیدن به بندر بوشهر باید از شهرهایی بگذرید که امکانات شان محدود است. بوشهر بندری است با نزدیک به 200 هزار نفر جمعیت که تاریخچه اش حتی به دوره ساسانی هم می رسد. می گویند زمانی اردشیر ساسانی سنگ بنای این شهر را نهاده، اما آنچه امروز به عنوان بندر بوشهر شناخته می شود، مرهون تلاش های نادرشاه افشار برای ساخت بندری تجاری است.

  

دریا، جاذبه این جاست

دریا زیباترین دیدنی بوشهر است. بوشهر دو بافت مجزا از هم دارد. یکی بافت قدیمی شهر و دیگری بافت تازه آن. اگر سری به بافت قدیمی بزنید، حتما با دیدنی هایی رو به رو خواهیدشد که جای دیگری نمی توانید آن را پیدا کنید. مظنره شهر از این بافت، آمیزه ای است از ترکیب سه رنگ سفید، زرد و قهوه ای بر زمینه آبی رنگ دریا و شاید این زیباترین تصویری باشد که از این شهر برای تان به یادگار خواهدماند. 

 ,شهر بوشهر,جاهای دیدنی شهر بوشهر


دریا زیباترین دیدنی بوشهر است

 

قدمت بوشهر آن قدر زیاد است که اماکن تاریخی و دیدنی آن را نمی توان در یک هفته سر جمع کرد. فهرست بلندبالایی از امکان تاریخی، ابنیه دیدنی، جاذبه های طبیعی و... در این شهر قرار دارند که می توان در یک سفر سیاحتی تنها به دیدار بخشی از آن قناعت کرد. ریشهر، آب انبار قوام، خانه قاضی، عمارت ملک، گور دختر، عمارت دهدشتی، مدرسه گلستان، امامزاده عبدالمهین، قبر ژنرال انگلیسی، آرامگاه اصفهانی، معبد خدا دریا، کلیسای مسیح مقدس، قلعه هلندی ها، کنیسه یهودیان، قبرستان انگلیسی ها و عمارت حاج رییس بخشی از این فهرست بلندبالا هستند.

http://www.beytoote.com/iran/tafrihi/sights4-bushehr2.html

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.